نگاه آزاد
۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه
افطاری یک میلیارد ریالی بنیاد فرهنگی صبح قریب در برج میلاد با حضور 600 نفر از نمایندگان مجلس ، سرداران سپاه ، استانداران، روسای صنوف بازار و خانوادهها

بنیاد فرهنگی صبح قریب به ریاست حجه الاسلام اختر که در سال 1386 به منظور به منطور تعيين گفتمان مقاومت و پايداري درسطح جهاني و با رويکرد انقلاب اسلامي و نيز گسترش روحيه مقاومت و ايستادگي در برابر ظلم در جامعه اسلامي و ارتقاء سطح فرهنگي ايثار و شهادت و آشنايي اقشار مختلف جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان با اين حوزه تاسيس و راه اندازي شد. در هفته پیش اقدام به برگزاری افطاری سلطنتی در رستوران گران قیمت برج میلاد با حضور600 نفر از نمایندگان مجلس و سرداران سپاه و استانداران و روسای صنوف بازارو خانواههایشان نموده است.لازم به ذکر است پس از پرسش از مدیر این رستوران در خصوص میزان تخفیف ارایه شده به این بنیاد متذکر شد که کل هزینه (هر نفر 168 هزار تومان) توسط این بنیاد نقدا پرداخت گردید.همچنین ایشان اعلام داشتند که این افطاری نه اولین افطاری و نه اخرین افطاری این ماه در رستوران گردان برج میلاد است.

هزینه 100 ملیون تومانی این افطاری برای 600 نفر را می توان با شام در کاخ باکینگهام یا برج العرب مقایسه کرد.البته باید متذکر شد که کاخ اکینگهام توسط ملکه انگلیس و برج العرب توسط شیخ دبی اداره می شود ولی این بنیاد توسط حجه الاسلام اختر با پشتیبانان و پول مجهول دولتی با ردیف بودجه مشخص اداره می شود.هزینه صرف شده این بنیاد کاملا با شعارهای اعلام شده این بنیاد فرهنگی در خصوص بسط عدل و عدالت و مبارزه با اسراییل و استکبار کاملا در تضاد است.

حال با توجه به اهداف این موسسه فرهنگی که در سایتش اشاره شده است پرسید:

1.ایا ضروری بود برای این افراد متمول جامعه در برج میلاد افطاری گرفت؟

2.ایا نمی شد با این پول دهها هزار نفر را در شهرستانها و یا جنوب تهران افطاری داد؟

3.اصولا این پولها که قرار بود خرج مبارزه با صهیونیست ودفاع از مردم فلسطین باشد از کجا آمده و چرا اینگونه خرج می شود؟

4.چرا افطاری در رستورانی گرفته می شود که 99.99 در صد مردم ایران توانایی صرف غذا را در آن ندارند؟

5.آیا این پول پول نفت مردم ایران است؟

6.آیا اصلا در ایران کسی وجود دارد که بپرسد علی رغم وجود بیکاری و تورم و مشکلات عدیده اقتصادی تعداد زیادی از مردم ایران چرا اینگونه از پول ملت ایران خرج میگردد؟

وهزارن چرای دیگر که تا کنون بی جواب مانده است.

حال در ذیل به بررسی اهداف و اطلاعات کلی این بنیاد فرهنگی که برگرفته از سایتشان:(http://s-q.ir/ver2) است می پردازیم

" اين بنياد، درراستاي آشنايي بيشتر اقشار جوان و نوجوان ايران زمين با مقاومت اسلامي و آثار صدور انقلاب اسلامي و نيز ايجاد روحيه همدلي نسبت به مسلمانان جهان اقدام به برگزاري همايش ها و جشنواره هاي متعددي نموده است و برنامه هاي گسترده اي را نيز در آينده در دستور كار خود دارد.
از جمله رووس فعاليت‌هاي اين بنياد در زمينه هاي مختلف مي‌توان به فعاليت‌هاي فرهنگي هنري، تبليغي، آموزشي ، پژوهشي و رسانه اي اشاره كرد.
برگزاري دو دوره جشن پيروزي با شکوه دومين سالگرد پيروزي مقاومت اسلامي در جنگ 33 روزه (23 مرداد سال 86 در مجموعه اريكه ايرانيان و در سال 87 در تالار بزرگ کشور) از جمله فعاليت‌هايي است كه بنياد در قالب مراسمات و همايش‌ها برگزار نموده است.
در ايام مقاومت 22 روزه مردم غزه و نبرد حماس با رژيم صهيونيستي، بنياد صبح قريب، به عنوان دبير ستاد پيگيري مطالبات مقام معظم رهبري در امور غزه، هماهنگي هاي اطلاع رساني و تبليغاتي را عهده دار شده و ضمن هماهنگ و هم راستا نمودن جريان هاي مرتبط در اين زمينه به توليد محتواي علمي و هنري در اين زمينه پرداخته است.
برعهده گرفتن بخش پايداري ششمين جشنواره بين المللي فيلم صد كه به همت حوزه هنري استان تهران برگزار شد نيز از جمله ساير فعاليت هاي بنياد در عرصه هاي هنري مرتبط با مقاومت اسلامي است.
آنچه ما در اين جشنواره بناداريم به آن دست يابيم، جريان سازي در عرصه مقاومت اسلامي است. ايجاد موج همدلي با جريان مقاومت اسلامي كه سرآغاز آن در ايران اسلامي با پيروزي انقلاب اسلامي همراه شد و امروزه در كشورهاي بسياري آثار و بركات آن مشاهده مي شود هدف و آرزوي ماست و در اين راستا تمامي توان خود را به ياري خداوند متعال مبذول مي داريم تا گامي هرچند كوچك برداريم در زمينه سازي ظهور آخرين منجي عالم بشريت".
0 Comments:

ارسال یک نظر