نگاه آزاد
۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه
بضاعت فوتبال ما فقط همان کمک داور جام جهانی است

باخت مشابه و تحقیر آمیز استقلال در مقابل الشباب عربستان آنهم در شرایطی که دو بر یک جلو بود نشان از واقعیت و ضعف غیر قابل انکار تفکر فوتبالی و مدیریت ورزشی ماست . فوتبال ایران در 5 سال گذشته خصوصا بعد از جام جهانی 2006 افول زیادی کرده است بطوریکه در آسیا در رده ملی رده تیمهای درجه دو و در رده باشگاهی به رده سوم آسیا رسیده ایم..در حال حاظر تیمهای باشگاهی ما در مقابل تیمهای شرق درو مانند ژاپن و کره و باشگاههای عربستان هیچ حرفی ندارند(شاید بتوانند تیمهای چهارم و پنجم عربستان را شکست دهیم ولی در مقابل تیمهای خوب عربستانی به راحتی شکست می خوریم).فوتبال نازیبای ما چند سالی است که بازیکنی در سطح کلاس جهانی معرفی نکرده است و مربیان ما هم مدام در جا می زنندوتنها برای باشگاههای داخلی رقیب هستند و با توجه به نحوه باخت اغلب تیمهای ایرانی به تیمهای عربی , دانش و توان فنی مربیان داخلی کاملا مشهود است.

استقلال بازی الشباب عربستان را چند هفته پیش در امارات مقابل الجزیره باخت. روند بازی و تاکتیک کاملا یکسان و غلط استقلال در دو بازی اخیر نشان از سکون تاکتیکی و فکری مربیان دارد که فقط به فکر لیگ برتر هستند و هیچ برنامهای برای بازیهای برون مرزی ندارند.

در پایان قابل ذکر است که تا زمانیکه مدیران انتصابی عامل باشگاههای داخلی (که نه از روی لیاقت که از روی میزان وابستگی به دولت انتخاب شده اند ) با ضعف مدیریتی مشهود در فکر حفظ جایگاه مدیریتی شان خود را با مصاحبه های بی نتیجه و حاشیه سازی برای تیم و بازیکنان و کمیته انضباطی مشغول می کنند , فوتبال ما کماکان رو به قهقرا خواهد رفت.
0 Comments:

ارسال یک نظر