نگاه آزاد
۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه
دولت نهم , از مبارزه با مافیای قدرت تا تبدیل شدن به مافیای قدرت

اگر به خاطرات 4 سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری را مرور کنیم و شعارهای انتخاباتی آقای احمدی نژاد را بازبینی کنیم به شعارهای زیبای مبارزه با مافیای قدرت و پول و نفت و پارچه و قندوشکرو .... می رسیم که خود بسیار جذاب به نظر می رسید و برایشان رای بسیاری جمع آوری کرد. ولی در ادامه با مشاهده عملکرد 4 ساله ایشان در حوزه اقتصاد خصوصا در صنعت پارچه و نساجی و قند و شکر که با واردات بسیار زیاد با فلج کردن این دو صنعت , خودو نزدیکان خود را تبدیل به یک مافیای اقتصادی نمود و همچنین این دولت علی رغم برخورداری از ثروت ناشی از فروش بالای نفت در راهاندازی و پیشبرد طرحهای نفتی عظیم عملا نا موفق ماند و از رشد این صنعت به شدت کاست. جالب انکه دولتی که مدعی مبارزه با مافیای نفت بود با سپردن کلیه پروژهها به چند شرکت مشخص(و طرفدار دولت) غیر توانمند در این صنعت از قبیل خاتم الانبیاء و واگذاری سهام شرکتهای نسبتا موفق نیمه دولتی به ارگانهای تمام دولتی ضمن بزرگ کردن بدنه دولت باعث تولید مافیای بسیار بزرگ دولتی در دولت نمود زیرا این شرکتها در پروژههای نفتی تنها واسطه انتفال پروژه به شرکتهای چینی و یا روسی و درجه چندم اسیایی بودند که نه قادر به انجام پروژهها در زمان مقرر وبا کیفیت استاندارد های جهانی بودند و تنها با بهره برداری از منابع مالی ملت ایران ضمن فربه شدن به فکر ارتقاء موقعیت خود در اخذ پروژه در سایر کشور ها بودند.

در بحث صنایع داخلی نیز با اجازه به واردات بیشمار لوازم خانگی از کشور کره و پوشاک , کفش و مواد شیمیایی از چین باعث رکود بیش از اندازه در این صنایع گردید. در بخش کشاورزی نیز با عملکرد نا درست اقتصادی در واردات گندم , برنج و مرکبات وچای ضربات جبران ناپذیری به صنایع مر بوطه وارد گردید .

در ادامه لازم به ذکر است که عملکرد دولت در بخشهای مختلف اقتصادی باعث افزایش تورم , بی کاری و کاهش رشد اقتصاذی کشور گردید و با کاهش رونق کسب و کار ضمن اخلال در زندگی مردم عملا جامعه را فقیر تر نمود و در نهایت دولت را تبدیل به مافیای قدرتمندی نمود که کلیه عملکردهای غلط ان روی زندگی ایرانیان تاثیر به سزایی دارد.

در پایان لازم به ذکر است مافیای مورد نظر دولت نهم در طول این 30 سال که از عمر انقلاب گذشته است مانند دولت نهم در تورم و اقتصاد ما تاثیر گذار نبوده است . حال این سوال جای تامل دارد که مافیا ی اقتصادی کیست؟ دولت نهم یا بازاریان و صنعتگران و تجار خرده پا؟

0 Comments:

ارسال یک نظر