نگاه آزاد
۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه
یکی از فجایع اقتصادی دولت ثروتمند نهم ایجاد یک نفر شغل با 800 ملیون تومان وام

یکی از نکات بسیار جالب در دولت ثروتمند نهم این است که معمولا واقعیتهای دولت نهم پس از تغییر یا برکناری وزرا مشخص می شود زیرا هر وزیر تا زمانی که در دولت عضو باشد به منظور دفاع از عملکرد خود هر کمی و کاستی و سو مدیریت کلان را تکذیب می کند و از ترس از دست دادن موقعت خود حقایق را کتمان و یا وارونه جلوه می دهد ولی پس از خروج از دایره قدرت شروع به ارایه تحلیلهای درست و بیان واقعیتها در عدم تحقق به اهداف وطرحها ی دولت نهم می کند.

یکی از اخبار منتشر شده که در مصاحبه وزیر اسبق کار مشخص گردید .ضرر و زیان ناشی از طرحهای زود بازده به اقتصاد کشور و عدم توفیق در ایجاد اشتغال و کار در جامعه بود. به گفته ایشان در استان ایلام حدود 250 مبلیارد تومان وام بعنوان طرح زود بازده اقتصادی داده شد حال انکه تنها 302 نفر اشتغال ایجاد کرد یعنی به ازای حدود 800 ملیون تومان یک شغل.

حال باید بطور کلی این آمار را در سایر استانها بررسی کرد تا میزان حیف و میل بیت المال را در کل کشور در اثر سوئ مدیریت کلان اقتصادی تنها در اثر ارایه یک طرح غیر کارشناسی دریافت . جالب اینکه این طرح علی رغم داشتن زیان بسیار برای کشور در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم توسط آقای احمدی نژاد بعنوان افتخارات دولت نهم از رسانه ملی اعلام گردید.

در پایان باید پرسید که چرا مردم باید تاوان این حیف و میل اقتصادی را بدهند و تا کی این سوء مدیریت باید ادامه داشته باشد؟
1 Comments:
Blogger Persian said...
خدا احمدی نژاد رو برای ما بذاره

ایلامی ها در فیلم تبلیغاتی ایشون

ارسال یک نظر