نگاه آزاد
۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه
حادثه ای که به خیر گذشت :آتش سوزی در موتور هواپیمای ایران ایر مسیر تهران توکیو ساعت دیشب ساعت 21:35
اتفاقی که دیشب در آسمان فرودگاه امام افتاد . خطر بالقوهای بود که نزدیک بود به مرگ انسانهای بیگناهی منجر شود و تبدیل به یک فاجعه ملی گردد.شرح ماجرا به نقل از یکی از مسافرین به شرح ذیل می باشد:

الان ساعت 12:15 دقیقه شب است. قرار بود ساعت 19:55 با پرواز IR800 ایران ایر به توکیو پرواز کنیم.پرواز با 2 ساعت تاخیر در ساعت 21:35 انجام شد. در تمام این مدت خلبان اعلام می کرد برج مراقبت اجازه روشن کردن موتور را نمی دهد.

بعد از بلند شدن هواپیما و با گذشت 45 دقیقه ، هواپیما تکان های بسیار شدیدی داشت و سپس بطور ناگهانی موتور چپ هواپیما در آسمان آتش گرفت در این هنگام بود که صدای ناله و دعای مسافران به هوا بلند شد. با درایت و مهارت خلبان بلافاصله به سمت تهران برگشت و تمام سوخت خود را در آسمان خالی نمود و به سلامت ولی همراه با استرس و تکانهای شدید و ناله وضجه چند نفر به زمین نشست.

پس از برگشتن به فرودگاه امام خمینی، اولین ماشینی که مقابل هواپیما ظاهر شد، ماشین نیروی انتظامی بو د نه ماشین اتش نشانی و حتی یک آمبولانس و پزشک هم برای بررسی حال مسافران فرستاده نشد. فکر کنم ضرورت برخورد با اعتراض مسافرین از جان مسافرین خیلی بیشتر اهمیت دارد.

در حال حاضر( ساعت 2 نیمه شب) در فرودگاه امام خمینی هستیم و هیچ کس پاسخی به ما نمی دهد و در مقابل سوالات ما پاسخ های کاملا بی ربط تحویل می دهند و گفته اند صبر کنید تا هواپیما را جایگزین نمااییم. و تا کنون حتی از مسافران یک پذیرایی مختصر هم صورت نگرفته، چه رسد به عذرخواهی و دلجویی!!!

در پایان لازم به ذکر است دیروز رییس سازمان هواپیمایی کشور در مصاحبه با صدا و سیما از شایعه پراکنی و هیاهوی مطبوعات در مورد سطح ایمنی پرواز و کاهش مسافرتها با هواپیما در کشور گله مند بود.

فکر کنم این جمله آخر ایشان خیلی خنده دار است مگه نه؟



3 Comments:
Blogger EALY said...
خیلی متاسفم .ممنون که اطلاع رسانی کردی.متاسفانه دراین مواقع سیاست دولت سانسور کامل خبری هست تا مبادا رسانه ها بویی از ماجرا ببرن.

Blogger Unknown said...
تقصیر شاه خائن است که اول از همه این پرواز ژاپن را گذاشت.ژاپن یعنی چی؟ پرواز فقط پرواز به عتبات عالیات. بعدش هم خائن چرا همش چهارتا هواپیما خریدی. ده تا بیست تا می خریدی که این جور مملکت گیر نیافتد.
1400$ قیمت بلیط تهران توکیو است. تازه باید تشکر ویژه هم کنید والا همینش را هم بر می دارند

Blogger سرب said...
سلام دوست عزیز.من شهرزاد همتی هستم،خبرنگار هفته نامه چلچراغ و صاحب وبلاگ زنانگی.می خواستم اگر بشه باهات در مورد یک گزارش صحبت کنم.من منتظر تماستم.اگر بشه همین الان با چلچراغ تماس بگیر.88883412 منمتظرم.ممنون

ارسال یک نظر