نگاه آزاد
۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه
عملکرد رسانه ملی
بنام خدا


با سلام

یکی از نتایج وقایع اخیر اقبال تعداد زیادی از مردم به بی بی سی و voa و رادیو فردا بعنوان رسانهایی مستقل تر از صدا و سیما علی رغم خطی مشیهای تعریف شده خود است. نحوه عملکرد یک جانبه صدا و سیما بعنوان رسانه ملی در طرفداری اشکار از یک جناح و عدم رعایت بی طرفی و تحلیلهای غلط بر پایه تعصبات یک سویه باعث سوق دادن افراد بسیاری از مردم به رسانه های ماهوارهای گردید و عملا تعداد بینندگان این رسانه ها را چند برابر کرد بطوریکه اکثریت بسیار زیادی از مردم بطور روزانه ضمن پی گیر اخبار گفته شده در این رسانه ها به بررسی دقیق تحلیلهای ارائه شده در جامعه می پردازند. و چه بسیار کسانی که تا کنون بدلیل وجود برنامه های بعضا مستهجن از خرید ماهواره ابا داشتند مبادرت به تهیه ماهواره گردند.
اینگونه عملکرد رسانه ملی ما را یاد عملکرد کمیته ها ی انقلاب اسلامی در دهه اول انقلاب در جمع اوری و پرونده سازی برای کسانی که در ماشین سواری خودنوار کاست غیر مجاز بجز موسیقی سنتی داشتند می اندازد بطوریکه به جرات میتوان گفت که درحال حاظردر اکثر خودروهای مردم ایران حداقل می توان چند اهنگ غیر مجاز را یافت.
همچنین باید به خاطر داشته باشیم انچه که باعث ازاد شدن ویدیو در خانه ها شد نه دستور حکومتی که همه گیر شدن ان بدلیل عدم برنامه سازی مناسب صدا و سیما در دهه دوم انقلاب بود.
بنابر این در این دهه از عمر انقلاب اسلامی پا فشاری بر سیاستهای غیر واقعی و غیر هم سو با خواست اکثریت قابل ملاحظه از ملت ایران و عدم بها دادن به خواسته های انها و نگاه تمسخر امیز همراه با انگ زدنهای تکراری و سایر بدعتهای خطر ناک در تحقیر شعور جمعی ایشان , پاره زیادی از مردم را بسوی رسانه های برون مرزی رهنمون کرده و تاثیر پذیری انها را از ان رسانه ها بیشتر می کند.
حال در پایان صدا و سیما بعنوان رسانه ملی باید پاسخگوی این تغییر نگرش تعدادی از مردم بدلیل عملکرد غلط خود باشد.
چونکه عده زیادی از مردم نحوه خبر دهی و تحلیل مربوط به ان را در شبکه های ماهوارهای منصف تر از صدا و سیما می دانند.
والسلام


0 Comments:

ارسال یک نظر